thumb reklam1

Günümüzdeserbest piyasa ekonomisiiçerisinde aynı sektörde yer alan firmaların birbirlerine karşı üstünlük kurmalarında ve yüksek cirolar elde etmelerinde reklamlar önem arz etmektedir. Ülkemizde reklamların denetimi için oluşturulmuş yasal mevzuatlar mevcuttur. Reklamların denetimi görevini Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü bünyesinde yer alan Reklam Kurulu yürütmektedir.

Özellikle Reklam Kurulu’nun vermiş olduğu idari para cezaları incelendiğinde ceza miktarlarının ihlalin türüne göre hiç de azımsanmayacak miktarlarda olduğu açıktır. Reklam denilince akla sadece televizyonlarda gösterilen reklamların gelmemesi gerekir, zira bir sosyal medya alanı olarak Instagram’da verilmiş bir reklam için eğer ki yasal mevzuata aykırılık teşkil ediyorsa idari yaptırımla karşılaşılabilir. 

Özellikle reklamlar yayınlanmadan önce Reklam Mevzuatları açısından incelenerek hukuki görüş alınmasında yarar vardır. Özellikle reklamların örtülü reklam yasağı, saldırgan ticari uygulama içerip içermediği, karşılaştırmalı reklam yönünden incelenmesi gerekir.

Arama